donderdag 21 december 2017

De feestdagen.

Wow, dat was al even geleden dat ik nog een post had geplaatst. Sorry aan de trouwe lezers.
De laatste tijd staat Noteer&Meer op een wat lager pitje. Helaas is mijn mooie webwinkeltje niet zo'n succes als ik gehoopt had. Hoewel ik drie keer per dag check of er nog een bestelling binnen is, mag ik van geluk spreken als er een bestelling per week is. Omdat er zo weinig bestellingen zijn moet ik het duur verzenden via BPost, waardoor er geen winst overblijft. En de vaste kosten blijven lopen.
Waarom mijn webwinkel geen succes is? Daar heb ik een aantal theorieën over. Onder meer dat Vlamingen vooral bij grote webwinkels kopen, die veel reclame maken en vaak van buitenlandse afkomst zijn (de Bol.coms dus..) Omdat die op veel grotere schaal inkopen en verzenden kunnen ze ook betere voorwaarden hanteren. Daar kan ik niet tegen concurreren. Zeker niet met mijn notitieboekjes.
Het is voor zo'n klein bedrijf ook niet eenvoudig reclame te maken. Dat kost zoveel dat je weet dat je het er niet uit kan halen. En via via was ook al weinig succes, daarvoor is mijn netwerk blijkbaar te klein. Op social media als Facebook hoop je dan dat je Facebookvrienden zo nu en dan iets delen. Ook dat gebeurd niet. En zo weten de mensen die iets bij mij zouden kunnen kopen ook niet van mijn bestaan.
Kortom; met pijn in mijn hart moet ik concluderen dat Noteer&Meer helaas niet lang meer kan voortbestaan. Zoals heel veel andere kleine webwinkels moet Noteer&Meer binnen een jaar alweer sluiten. Weer een droom om in de vuilnisbak te gooien. Maar ik ga het positief inzien; een einde biedt altijd ruimte voor een nieuw begin. Er staat in 2018 dus weer veel verandering op mij te wachten. Maar eerst zal ik vanaf begin januari heel het assortiment met mooie kortingen verkopen. Zo hoop ik toch dit hele Noteer&Meer verhaal mooi te kunnen afronden. Dat geeft mij ondertussen de tijd om na te denken over wat ik hierna ga doen.
Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen en alvast een heerlijk 2018 vol nieuwe avonturen! 💜

Geen opmerkingen:

Een reactie posten