dinsdag 26 september 2017

Handlettering

Ik heb altijd al wel van tekenen en knutselen gehouden. Daardoor doe ik ook vaak mee met al die creatieve trends. Bijvoorbeeld toen die kleurboeken voor volwassenen uitkwamen. Heerlijk vind ik dat. Lekker je hoofd op nul en kleuren maar.
Nu is er al een tijdje een trend, die ik toch pas redelijk laat ontdekt heb; handlettering. Het lijkt wel wat op kalligrafie, maar dan toch anders. Meestal zijn het grappige quotes in mooie zelfgetekende letters en dat vaak ook nog wat tekeningen erbij als versiering. Iedereen met een beetje een vaste hand kan het. Veel mensen gebruiken er mooie speciale pennen en stiften voor, maar ik red mij eigenlijk prima met fineliners, stiften en benzinestiften van de Action. Dat kost zowat niks. En je kan overal op handletteren; gewoon papier, kaartjes, canvas en zelfs of borden als je porseleinstiften gebruikt. Kortom; een heel verslavende hobby. Want je kan je fantasie goed gebruiken en er eindeloos mee variƫren. Op de handlettering Facebook groep waar ik op zit (veel inspiratie!) zie ik dat veel mensen ook handlettering toepassen in een bullet journal. Zo kan je op een creatieve manier plannen, of over je leven vertellen in een notitieboek. Echt leuk!
Ik heb zelfs een leuk notitieboekje in mijn webwinkel waarbij je handlettering en kleuren kan combineren. Hier onder is hij. Er zitten ook van die leuke kleurplaten voor volwassenen in. Dus kan je met dit notitieboekje dubbel zo creatief zijn. Heerlijk!

Notitieboek van Peter Pauper. Voor 12,99 op www.noteerenmeer.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten