woensdag 30 augustus 2017

Terug naar school

Overmorgen is het zover; dan gaan alle Belgische kindjes weer naar school. Hier in België hebben de kinderen elk jaar op hetzelfde moment grote vakantie: van 1 juli tot 1 september. En dat is best lang, twee maanden! Ik heb deze week al meerdere ouders gesproken die echt stonden springen om de kinderen weer aan de school af te zetten. Vooral broertjes en zusjes die steeds op elkaars lippen zitten zijn een bron van ruzies en gevechten..
Mijn zoontje is alleen en heeft dan ook niemand om mee te ruziën. Nu ja, omdat ik twee maanden lang hele dagen alleen met hem thuis was moest ik het soms ontgelden. Dan was ik soms best even jaloers op mijn man, die heel de vakantie door moest werken ☺ Maar aan de andere kant gaat het denk ik akelig stil zijn als ik straks weer hele dagen alleen zit. Ik ga die tien potjes memory na elkaar nog missen.
Het gaat alleen wel weer even wennen zijn aan die routine; op tijd opstaan, ontbijten, tasje inpakken en zorgen dat de kindjes gevuld en schoon op tijd in de klas zitten. Ik heb maar 1 kind, dus dat is te overzien, maar als je er drie of vier hebt is dat vast een gigantische ochtendstress.
Voor al die mama's: Keep calm en veel succes met de eerste schooldag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten